انواع هوش مصنوعی
نوشته شده توسط : صنعت کده

یکی از کاربردهایی که یادگیری ماشین دارد، توسعه این هوش مصنوعی است. ما برای اینکه بتوانیم بهترین استفاده را از این شاخه از علم کامپیوتر را داشته باشیم بهتراست با انواع هوش مصنوعی نیز آشنا شویم. آیا انواع مختلفی از هوش مصنوعی وجود دارد؟ زمینه های مختلفی از هوش مصنوعی، از جمله «رباتیک» وجود دارد، اما یکی از رایج ترین شکل های شناخته شده، «یادگیری ماشینی» نامیده می شود. این شامل برنامه ای است که اطلاعات شناخته شده را برای تجربیات جدید به کار می گیرد و «یادگیری» نحوه در نظر گرفتن این اطلاعات تاریخی و تجربیات آن در اقدامات آینده را شامل می شود. به طور کلی سه نوع هوش مصنوعی داریم؛ هوش مصنوعی محدود، هوش مصنوعی عمومی، سوپر هوش مصنوعی.

 یادگیری ماشینی می‌تواند الگوهایی را در مقادیر زیادی از داده‌ها بیابد که در غیر این صورت ممکن‌است انسان‌ها آنها را از دست بدهند. یادگیری ماشینی پیشرفته اغلب به عنوان یادگیری عمیق توصیف می شود. در حالی که این ماشین‌ها مبتنی بر مغز انسان هستند، روزی می‌توانند در سطح دیگری وجود داشته باشند و مانند شامپانزه‌ها از ما پیشی بگیرند.

از هوش مصنوعی انتظار می‌رود که نه تنها الگوها را بیاموزد، بلکه تصمیماتی بگیرند که منجر به راه‌های جدیدی برای یادگیری شود که توسط برنامه‌نویس پیش‌بینی نشده‌است. این عمل می‌تواند شامل ایجاد آثار هنری بدیع پس از تجزیه و تحلیل کتابخانه‌ای از نقاشی‌ها، یا ارائه یک بازی جدید پس از بازی در تاریخچه بازی‌های رایانه ای باشد.





:: برچسب‌ها: هوش ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: